fredag 2 september 2011

Då kör vi igång....

Massor av ideér och önskemål skall in i det nya huset. Ett tag var mitt huvud så fullt med inspiration och tankar att jag hade svårt att sova. När jag sedan fick ner lite av det på papper så kändes det lugnare. Var liksom rädd för att glömma eller tappa en bra tanke eller idé.


Efter att ha totalrenoverat ett hus samt bott i det ett längre tag så vet man vad man önskar och saknar. Sedan får man väl erkänna att man tänker lite annorlunda efter att barnen kom och att man själv blev lite äldre *harkel*.


Jag gjorde en skiss som vi presenterade för ett antal husleverantörer. Sedan jämförde vi deras förslag med varandra och valde sedan det företag som passade våra behov bäst. Inte helt lätt. Det finns massor av fina hus och trevliga säljare.

Ovan ser ni den ritning som vann :)

3 kommentarer:

Dr Molly sa...

Vad kul att hitta hit!! Spännande att följa er längs vägen! Kramar

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Självklart följer jag dig vidare :) Har redan lagt till dig på Bloglovin! Ska ändra länken på bloggen också. Ska bli så spännande att följa er framfart - det kommer bli så fiiiiint!

Kram Jenny

Johanna sa...

Så spännande!

Blev lite förvånad av husets utseende först. Hade föreställt mig att ni skulle bygga något helt galet och modernt stilmässigt. Vet inte varför egentligen:) Det blir säkert jättefint!