fredag 18 maj 2012

Larm och köttätande fiskar....

Trappa med förvaring under (städskåp). Snickarna var inte så glada för det var lite knix - men så blir det när de är supernoga och tvunget vill sätta finfina lister även inne i skåpet! I lajk.

Jäpp, vi har en diskmaskin i hallen. Har inte alla det?
Till alla tjuvar som inte kan skilja mellan mitt och ditt så kan jag bara artigt men bestämt meddela att vi har värsta larmet. Jag ville koppla larmet till något starkt strömförande så att den eventuella förbrytaren skulle få sig en rejäl tankeställare, men tydligen var detta inte helt lagligt. Så det fick bli en mer godkänd variant med öronbedövande tjut och väktare som kommer springande (kanske de har med sig ngt som bits - en dobermann eller en påse pirayor?). Man kan ju alltid hoppas. Om jag själv är hemma så kommer jag iaf att bitas....

3 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Hihi, ja tänk om man kunde få ett sådant larm :). Ha en bra helg! Kram Jennifer

Hemma på Sjuan sa...

Ja larm kan behövas i dag tyvärr! Vi har inget men vi har en tik som skäller till så fort nån kommer upp på trappen :)
Smart att få in städskåpet under trappen!
Ha en skön helg!
Kram Suss

Lilla huset på prärien sa...

åh vad ni får det fint jenny! det blir ju bara helt suveränt toppen! vad skönt att ha ett sådant litet förråd under trappan, där får du plats med massor juh :)

go helg på dig vännen!

kram Jenny